Produkcja do Kina

Produkujemy materiały filmowe z przeznaczeniem do emisji w kinach.
Kompleksowo przygotowujemy do emisji już istniejące materiały w oparciu o przyjęte standardy i specyfikacje.

Jeśli masz własny materiał filmowy i chcesz pokazać go w kinie - my zajmiemy się jego pełnym przygotowaniem.

Jak przygotować spot do emisji w kinie?

Produkcja spotu do kina oparta jest na platformie DCI (Digital Cinema Initiatives). Specyfikacja ta określa szczegółowe parametry produkowanych materiałów. Format obrazu 2K - klatka filmowa o rozmiarze obrazu 2048x1080 pikseli, 4K - 4096x2160 pikseli.  Obraz jest kompresowany z użyciem standardu JPEG 2000 zawartego w normie ISO/IEC 15444-1 i wykorzystuje przestrzeń barw CIEXYZ. Dźwięk jest kodowany w formacie Broadcast Wave (24 bity, próbkowanie 48 kHz lub 96 kHz). Domyślnym zestawem znaków służącym do wyświetlania napisów jest ISO Latin-1, możliwe jest użycie różnych czcionek oraz pełnego zestawu znaków Unicode. Istnieje także możliwość dodania plików graficznych w formacie PNG przesłaniających oryginalny obraz całkowicie lub częściowo (kanał alfa), które można wykorzystać, np. do tworzenia skomplikowanych graficznie napisów i tytułów w obcym języku. Całość jest umieszczana w kontenerze multimedialnym DCP (Digital Cinema Package), zgodnym z MXF (Material eXchange Format), z maksymalną wielkością strumienia danych 250 Mbit/s i kodowania szyfrem AES z kluczem o długości 128 bitów.

DCP (Digital Cinema Package) to zbiór plików cyfrowych używany do przechowywania i przekazywania strumieni audio i video oraz innych danych na potrzeby kina cyfrowego. DCP składa się z plików MXF (Material eXchange Format) zawierających osobne strumienie audio i video oraz z kilku pomocniczych plików indeksu w formcie XML (Extensible Markup Language). Dane zawarte w plikach MXF są zazwyczaj skompresowane i zaszyfrowane w celu zmniejszenia ilości wymaganej pamięci dyskowej i zabezpieczeniu przed niedozwolonym użyciem.


Liczba klatek na sekundę (fps):

SMPTE (JPEG 2000): 
- 24, 25, 30, 48, 50, 60 (dla rozdzielczości 2K)
- 24, 25, 30 (dla rozdzielczości 4K)

MXF Interlop (JPEG 2000 - starszy):
- 24, 25 (ewentualnie), 48 (dla rozdzielczości 2K)
- 24 (dla rozdzielczości 4K)

MXF Interlop (MPEG-2 - starszy):
- 24 (dla rozdzielczości 1920x1080)


Maksymalny rozmiar klatki to 2048x1080 (2K) lub 4096x2160 (4K) - głębia piksela 12 bitów (36 bitów dla obrazu):

SMPTE (JPEG 2000):
- Kaszeta (Flat): 1998x1080 lub 3996x2160 - proporcje 1.85:1
- Panorama (Scope): 2048x858 lub 4096x1716 - proporcje 2.39:1
- HDTV: 1920x1080 lub 3840x2160 - proporcje 1.78:1 (16:9)
- Pełna (Full Frame): 2048x1080 (2K) lub 4096x2160 (4K)

MXF Interlop (MPEG-2 starszy):
- Pełna klatka (Full Frame): 1929x1080 - proporcje 1.78:1 (16:9)


Pliki dźwiękowe:

- Częstotliwość próbkowania 48 kHz lub 96 kHz
- Rozmiar próbki 24 bity
- Mapowanie linearne
- 12 niezależnych kanałów
- Kontener WAV

Ostatnie realizacje więcej »

Mariusz Ancuta
kierownik działu filmowego Szczegółowe informacje, wycena produkcji i kampanii - tel. 95 783 57 13, kom. 501 574 530, e-mail: info@filmica.pl